wtorek, 6 grudnia 2016

#45 200 pytań na temat Ruchu Szensztackiego (91)

Jak co wtorek publikuję odpowiedzi na pytania dotyczące Ruchu Szensztackiego, oparte na książce o. Niehausa "200 pytań na temat Ruchu Szensztackiego". Samej książki (jeszcze) nie posiadam, dlatego odpowiedzi opieram o wiadomości ze strony Schoenstatt Movement of San Antonio.

Dzisiaj pztanie nr 91 z rodziału V o Szensztackiej Duchowości. 




91. Jakie są popularne modlitwy szensztackie?
Niektóre znane modlitwy Szensztackie to:
O Pani moja, o Matko moja,
Tobie poświęcam się całkowicie,
Ofiarowuję Ci dzisiaj mój wzrok,
mój słuch, moje usta, moje serce
i całego siebie bez żadnych zastrzeżeń.
A jeżeli już do Ciebie należę,
o dobra Matko, to proszę Cię,
strzeż mnie jako Twojej własności i Twojego dobra. 
Amen. 
(zalecana jako codzienne odnowienie Przymierza Miłości)


Polegam Matko na Twojej mocy i Twojej dobroci,
Ufam Tobie w dziecięcej mej prostocie.
Ja wierzę i ufam w każdej doli
Tobie i Twemu Dziecięciu, Przedziwna Pani. 
Amen


Chcę Ci za wszystko serdecznie nieść dzięki,
głębią miłości otoczyć Cię, Matko.
Czym byłoby nasze życie wśród udręki
bez Twej nas nami matczynej opieki!
Z bezmiaru nędzy nas uratowałaś,
wierną miłością z Sercem swym związałaś.
Dziękując szczerze, wiecznie chcę dziękować
i serce całe Tobie ofiarować.
Amen.
(modlitwa dziękczynna)


Duchu Święty, Ty jesteś duszą mojej duszy.
Adoruję Cię w najgłębszej pokorze,
Oświecaj mnie i wzmacniaj,
Prowadź mnie, bądź moją pociechą.
Odsłoń mi Twoje zamiary wobec mnie,
O ile to odpowiada odwiecznym planom Boga Ojca.
Daj mi poznać, co mam czynić.
Daj mi poznać, co mam wycierpieć.
Ukaż mi, jakie krzyże mam w cichości i pokorze
Przyjąć i znosić cierpliwie.
O Duchu Święty!
Pozwól mi rozpoznać wolę Twoją i wolę Ojca,
Gdyż całe moje dalsze życie winno być trwałym,
Nieustannym potwierdzeniem wszystkich życzeń
I pragnień najlepszego Ojca w Niebie.
Amen.
(adaptacja modlitwy do Ducha Świętego przez kardynała Mercier)

Do tych modlitw można dodać wiele modlitw z Himmelwärts, modlitewnika, który napisał o. Kentenich w czasie pobytu w Dachau (patrz pytanie 185) - niestety brak jest pełnego przekładu na język polski (choć skowronki donoszą, że jest w opracowaniu - czas pokaże ;)
tymczasem zapraszam TUTAJ gdzie znajdziecie sporą część modlitw w różnych językach - również polskim


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz