Jak co wtorek publikuję odpowiedzi na pytania dotyczące Ruchu Szensztackiego, oparte na książce o. Niehausa "200 pytań na temat Ruchu Szensztackiego". Miłej lektury!
181. Czym jest “Cud Świętej Nocy” (Cud Bożego Narodzenia)?
Począwszy listu
Siostry Mariengard do Dzieciątka Jezus i odpowiedź o. Kentenicha (Boże
Narodzenie 1941 rok, patrz pytanie 180), Rodzina Szensztacka zaczęła wyrażać
dążenie do uwolnienia o. Kentenicha z więzienia w kategoriach "cudu
Świętej Nocy." W dziecięcym języku Mariengarten ("Ogrodu Maryi"),
jeśli tylko Szensztat stanie się kwitnącym ogrodem, stanie się cud obiecany na
"Świętą Noc" ( w języku niemieckim określa się tak noc z Wigilii na I
Dzień Bożego Narodzenia).
Gdy o. Kentenich
wrócił bezpiecznie do Szensztatu w dniu 20 maja 1945 roku, co od razu uznane
zostało za spełnienie tej obietnicy i postrzegane jako realizację "Cudu Świętej
Nocy."
Gdy o. Kentenich
został wysłany na wygnanie (patrz pytania 189-190) i rozpoczęła się nowa fala
dążenia do jego wolności, wiele kręgów dostrzegało w tym światło Ogrodu Maryi i
modlili się o „Drugi cud Świętej Nocy." Pięknym darem Bożej Opatrzności
było rzeczywisty dzień powrotu o. Kentenicha z okresu wygnania do Szensztat,
Niemcy miał miejsce 24 grudnia 1965 roku - w istocie Święta Noc!
182. Czym jest “Gromniczna Wizja”?
"Gromniczna Wizja"
odnosi się do wewnętrznej pewności, którą o. Kentenich odczuł dwa tygodnie po
20 stycznia 1942 roku. Wzrosło w nim przekonanie, że Bóg udzielił mu wolności i
zapewnił łaskawą przyszłość jego Ruch dlatego, że dobrowolnie postanowił udać
się do obozu koncentracyjnego. Dzień, w którym to się stało, 2 lutego 1942,
znany jest tradycyjnie jako święto "Matki Boskiej Gromnicznej"
(Ofiarowania Pańskiego), stąd tytuł "Gromnicznej Wizji".
Termin "wizja"
nie wynika z żadnego rodzaju objawienia lub innego niezwykłego zjawiska, ale z
przekonania, inspirowanego łaską. Ponieważ otrzymane przekonanie zawierało fakt,
że Szensztat przetrwa, aby się rozwijać i być błogosławieństwem dla Kościoła,
termin "Gromniczna Wizja" stosowana była również do opisania modlitwy,
aby papież i biskupi również doszli do tego samego przekonania o Szensztacie
jako prawdziwym dziele Boga i jako źródło trwałego błogosławieństwa dla
Kościoła.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz