Jak co wtorek publikuję odpowiedzi na pytania dotyczące Ruchu Szensztackiego, oparte na książce o. Niehausa "200 pytań na temat Ruchu Szensztackiego". Miłej lektury!
134. Jakie inne praktyki i zwyczaje posiada Szensztat, które
pomagają w promowaniu duchowości i osobistego wzrostu?
W swoich sposobach
działania z lifestreamem, Szensztat stopniowo rozwinął wiele praktyk i
zwyczajów, które pomagają promować duchowość i rozwój osobisty. Niektóre z nich
to:
- Odnowienie Przymierza Miłości 18-tego każdego miesiąca, w swoją rocznicę zawarcia Przymierza lub w czasie wyjątkowej potrzeby;
- Lokalne tradycje z wkładami do Kapitału Łask, jak na przykład posiadanie słoiczka lub koszyczka w domu, aby później ofiarować je w lokalnym Sanktuarium;
- Osobista, rodzinna, grupowa lub wspólnotowa koronacja MTA, często połączona ze specjalną intencją lub jako część wyjątkowego czasu wzrostu;
- Być zasadzonym w Ogrodzie Maryi (Mariengarten) jako sposób odkrycia głębszego sensu wspólnoty lub bycia dzieckiem o. Kentenicha (patrz pytanie 180);
- Sanktuarium domowe i osobiste, rodzinne lub grupowe tradycje, które się tam rozwinęły;
- Godzina Szensztacka (zwyczaj wielu par szensztackich, aby zarezerwować jedną godzinę w tygodniu dla samych siebie jako pary: aby porozmawiać, pomodlić się, być ze sobą w kontakcie).
135. Jaki jest cel Szensztackiej pedagogiki?
Celem
Szensztackiej pedagogiki jest kształtowanie życia w zupełnej zgodzie z planem
Bożym. Ze względu na unikalność charyzmatów i misji, jaką Bóg wyznaczył
Szensztatowi, Szensztat stara się również realizować trzy cele (patrz pytanie 28), w tym kształtowanie nowego człowieka i nowej wspólnoty. Nieodłącznym celem
tej pedagogiki jest promowanie ogólnego (w każdym aspekcie) rozwoju jednostki i
wspólnoty chrześcijańskiej. Ma ona na celu pomóc w nadaniu temu rozwojowi
konkretnej formy w spójnym i praktycznym życiu chrześcijańskim. Taki styl życia
może wtedy zwiększyć możliwości osób, grup i rodzin, w dotarciu otrzymanego
podczas Chrztu Św. powołania do świętości, nawet świętości kanonizowanej.
W odniesieniu do społeczeństwa, pedagogika
stara się pomagać w kształtowaniu kultury chrześcijańskiej i porządku
społecznego (patrz pytanie 136). Ze względu na to, że kultura ma tak silny
wpływ na kształtowanie i wychowanie członków oraz grup społecznych, to jest to w interesie Kościoła, aby kształtować ją na podobieństwo Chrystusa. Ten proces
wzrostu i przenikania może być w dużym stopniu wspomagany przez pięć gwiazd
przewodnich (patrz pytanie 99). Patrząc z tej perspektywy, idealnie
oddziałująca kultura mogłaby integrować wszystkie istotne elementy chrześcijańskiego
porządku społecznego stale utrzymując otwarty i skuteczny dialog z różnymi
osobami i stanowiskami w tym współczesnym społeczeństwie pluralistycznym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz