Jak co wtorek publikuję odpowiedzi na pytania dotyczące Ruchu Szensztackiego, oparte na książce o. Niehausa "200 pytań na temat Ruchu Szensztackiego". Samej książki (jeszcze) nie posiadam, dlatego odpowiedzi opieram o wiadomości ze strony Schoenstatt Movement of San Antonio.
41. Czy Szensztat jest Miejscem Łaski?
Szensztackie
przeświadczenie mówi o tym że Sanktuarium jest prawdziwym miejscem łaski. W
pierwszych miesiącach i latach po tym jak o. Kentenich zaproponował oryginalne
Przymierze Miłości z Maryją, zapraszając Ja do przyjścia i zamieszkania w
Szensztackim Sanktuarium, uważnie obserwował życie wokół Sanktuarium pod kątem
oznak prawdziwej działalności Maryi w duchu Aktów Założycielskich. To, co
zobaczył stale przekonało go, że Sanktuarium było prawdziwie Miejscem Łaski.
Niektóre z dowodów,
które przekonały go o tym:
- chłopcy przygotowali plan na własną rękę, mimo że on sam celowo nie wspierał go po dniu 18 października 1914 roku, dopóki nie wykazali zainteresowania;
- prawdziwą gorliwość, którą pokolenie założycieli rozwinęło do celów Aktów Założycielskich;
- wnętrze wsparcie ze strony Maryi w Sanktuarium, którego często doświadczyli jako żołnierze w czasie I Wojny Światowej;
- formacja młodych mężczyzn, których życie pokazało prawdziwą i heroiczną świętość (zwłaszcza Józef Engling). Od 1914 roku wielu wiernych wielokrotnie doświadczało, że Sanktuarium jest Miejscem Łaski, zwłaszcza w obszarze trzech "łask płynących z Sanktuarium"- łaska zadomowienia, wewnętrznej przemiany oraz gorliwego i owocnego apostolstwa.
42. Jakich
kryteriów użył o. Kentenich w celu sprawdzenia, że Sanktuarium było Miejscem
Łaski?
O. Kentenich użył „prawa twórczych
rezultatów” (patrz pytanie 110) aby sprawdzić czy Sanktuarium prawdziwie jest
miejscem Bożej działalności. Znaczy to, ze zastosował poniższe kryteria. Zauważył:
- wielkość trudności
- małość narzędzi
- wielkość sukcesu lub owocność
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz