wtorek, 29 sierpnia 2017

#69 200 pytań na temat Ruchu Szensztackiego (129)


Jak co wtorek publikuję odpowiedzi na pytania dotyczące Ruchu Szensztackiego, oparte na książce o. Niehausa "200 pytań na temat Ruchu Szensztackiego". Miłej lektury!



Dzisiaj pytanie 129  z rozdziału VI "O Szensztackiej pedagogice".




129. Jakie są niektóre z praktycznych narzędzi pedagogicznych oferowanych przez Szensztat, aby pomóc w naszym samokształceniu?
Szensztat zachęca do korzystania z wielu pomocy w samokształceniu, które Kościół nam proponuje. Obejmują one głębokie źródło łaski znajdujące się w regularnym uczestnictwie w Eucharystii oraz w sakramencie pojednania oraz we wsparciu parafialnej wspólnoty. Obejmują one wnikliwość i witalność Kościoła oferowane w jego nauczaniu, wydarzeniach i life-streamie Kościoła na poziomie lokalnym, krajowym i międzynarodowym. 
Szensztat proponuje również praktyczne narzędzia pedagogiczne oparte na własnym doświadczeniu, aby pomóc promować życie i wzrost duchowy. Obejmują one osobisty i wspólnotowy ideał (patrz pytania 123, 127), rachunek szczegółowy (patrz pytanie 130), duchowy porządek dnia (patrz pytanie 131), comiesięczne sprawozdanie (patrz pytanie 132), czytanie duchowe (patrz pytanie 133), przynależność do grup Szensztackich, symbole osobiste lub grupowe, inne praktyki i zwyczaje (patrz pytanie 134).


O tym wszystkim przeczytacie w kolejnych postach, do usłyszenia. A tymczasem pozostawiam Was z tym wierszem



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz