wtorek, 6 września 2016

#32 200 pytań na temat Ruchu Szensztackiego (75)

Jak co wtorek publikuję odpowiedzi na pytania dotyczące Ruchu Szensztackiego, oparte na książce o. Niehausa "200 pytań na temat Ruchu Szensztackiego". Samej książki (jeszcze) nie posiadam, dlatego odpowiedzi opieram o wiadomości ze strony Schoenstatt Movement of San Antonio.

Dzisiaj odpowiem na pytanie nr 75 z IV rozdziału - O Przymierzu Miłości (czyli przechodzimy do esencji tego, czym jest Szensztat).


75. Jakie są cztery wymiary Przymierza miłości?
W Trzecim Akcie Założycielskim (1944, patrz pytanie 184) o. Kentenich opracował cztery wymiary (“czterokierunkowa nieskończoność”) Przymierza Miłości. Są to:
1. Przymierze jako nieskończoność w głąb:  coraz pełniejsze ofiarowanie samego siebie, wiążące się z różnymi etapami wzrostu w przymierzu miłości:
a. Przymierze Miłości
b. Zawierzenie w Akcie In Blanco
c. Inscriptio
d. akt Józefa Englinga
2. Przymierze jako nieskończoność w górę: w całym dziele odkupienia, a zwłaszcza w realizacji wzrostu w coraz głębszym przymierzu miłości z Bogiem Ojcem, Chrystusem i Duchem Świętym.
3. Przymierze jako nieskończoność wszerz: rozszerzanie przymierza na innych, zwłaszcza na tych, którzy są nam najbliżsi, Kościół i świat, wszystkie narody i grupy społeczne, etc. i całe stworzenie; rzeczywistość przymierza powinna pomóc w stworzeniu społecznego porządku i relacji dla całego stworzenia przenikniętej miłością Chrystusa i Maryi.
4. Przymierze jako nieskończoność wzdłuż: rzeczywistość przymierza powinna obejmować cały czas, aż do wieczności, wyrażając naszą solidarność z tymi, którzy byli przed nami i tymi, którzy będą po nas, z tymi, którzy odeszli, i tymi, którzy jeszcze się nie narodzili, i z tymi, z którymi będziemy spędzać wieczność. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz