środa, 25 maja 2016

#1 Muzyka jest brzmieniem uczuć

Jednak po angielsku ma to pełniejsze znaczenie...
Uważam, że obecność w naszym życiu muzyki jest niezmiernie ważna, pomaga nam się zrelaksować, okiełznać  nasze emocje i uczucia, wyrazić się (powstały już chyba piosenki na każdy możliwy temat)...

... a że ja bez muzyki to jak bez powietrza to ciągle szukam nowych brzmień lub odkopuję zakurzone kawałki, o których nikt (albo przynajmniej ja) już nie pamięta


Czasem trafi się perełka, czasem jakiś utwór wryje mi się do głowy i będzie tam siedział niewiadomo ile. 
Dlatego dziś wpadłam na pomysł, tak naprawdę to podkradłam go od Edyty, żeby tym co mnie w danym tygodniu zachwyci pokazać Wam... Czasem jest to melodia, która mnie zaczaruje, czasem słowa, które oddają dokładnie to co czuję, czasem po prostu charakter i brzmienie piosenki zarezonuje w mojej duszy.


Może dzięki tym postom odkryjecie nowych wykonawców i nowe utwory? Może dodacie nowe pozycje do Waszych playlist. A może podzielicie się ze mną swoimi utworami? - posłucham każdej propozycji ;)
Uwielbiam wszystko od muzyki poważnej i delikatnego brzmienia Straussa, przez POP, R&B, Blues i Jazz, po ciężkie rockowe brzmienie AC/DC. Od Justina Bibera (takie małe guilty pleasure - jednak tylko nieliczne kawałki) po Michaela Jacksona, od Arki Noego do Rolling Stones, od filmowych soundtracków po Marsz Weselny - naprawdę wszystkiego jestem chętna posłuchać, bo nigdy niewiadomo gdzie odnajdzie się skarb.
Także czekam na Wasze propozycje 
a tymczasem moje pierwsze 10 utworów:

Ruth B - Lost Boy wyłuskana dzięki Spotify. 
Włączyłam jakąś stację, zaczęła się kolejna piosenka - spokojne dzwięki a później Ruth zaczęła śpiewać, a ja zostałam zaczarowana


Empire - serial, który oglądam tylko ze względu na muzykę (twórcą jest między innymi Timberland) 
To jedna z moich ulubionych Conqueror Jussie Smollett i Estelle (to jej piosenka w oryginale)
uwielbiam ją za słowa, dodają mi siły!
"We all make mistakes, You might fall on your face, But you gotta get up!"


Stooshe - Black Heart (polecam oryginalny teledysk) bo taki mam nastrój w tym tygodniu ;)
w ogóle lubię ich styl musyczny i poczucie humoru w teledyskach - piosenki wpadają w ucho

Kolejne Spotify'owe odkrycie piękny utwór River flowes in you - Yiruma

UWIELBIAM!!! Moje ciało samo podrywa się do tańca - Justin Timberlake Can't stop the feeling

Właśnie sobie leci w tle, odkryłam w zeszłym tygodniu i już się nie rozstanę... 
Muzyka religijna ma w sobie ogromną magię... FISHECLECTIC Ucisz się

i pozostając w klimacie...
TGD odkryłam stosunkowo niedawno (w sumie to Błogosław duszo moja Pana, usłyszałam lata temu w telewizji i miałam ją gdzieś z tyłu głowy, ale nie umiałam jej później odnaleźć, kilka miesięcy temu odkryłam na nowo) Niech unosi mnie - TGD 
uwielbiam za słowa, za muzykę i niesamowitą energię jaką ze sobą niesie...
Bo wczoraj po raz pierwszy widziałam teledysk - Who you are - Jessie J 
w tej piosence jest wszystko, piękne słowa
"Don't lose who you are in the blur of the stars,
Seeing is deceiving, dreaming is believing,
It's okay not to be okay
Sometimes it's hard, to follow your heart.
But tears don't mean you're losing, everybody's bruising,
Just be true to who you are"


lista proponowanych video na YT czasem może pokazać coś czego nie znam, tym razem cover  Fleetwood Mac - Dreams  (by Dana Williams and Leighton Meester)

i znów zasługa Spotify Lenachka - I want to love you



I tyle na dzisiaj..
Coś się spodobało? 
Czegoś nie znaliście? 
Coś polecacie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz